گپ و گویش بندرعباسی

زبُن بندری اَدست اَرفتن ....حالا سینگو دِگه خرچنگ اَبودن

گپ و گویش بندرعباسی

زبُن بندری اَدست اَرفتن ....حالا سینگو دِگه خرچنگ اَبودن

پیشینه تاریخی خلیج فارس کسمت سوم



     
http://s1.picofile.com/file/7451030214/394725_397078030352121_113996725_n.jpg


بنا به مدارکی که موجودن ، خلیج فارس از هرزارون سال بشته نه توسط ایرانی هو بلکه توسط کشورنی که با ایران رفت و امد شوهسته مخصوصا یونانیون و رومی هون با عنوان دریای پارسی اسمی موجودن . حتی عرب هون تا قبل از انقلاب بحر فارس و جزایر عمان اسمش هسته . با همین نام طی هزارون سال شناخته بودن و تمامی کشورن و اقوام و عرب هو از همی نام استفاده شاکه.


ببپ ما یه داستانی در مورد شاه تعریف ایکه که خیلی کنجکاو هستروم ضمیمه بکنوم و شما هم بشنوی خوبن.

بپ ما اگیت که یه زمانی تمام جزایر تا بحر عمان تحت نظر ایران هسته از خلیج پارس تا بحر عمان و تمام جزایرش اگیت خبر شدا از سفارت ایران به شاه که اموزش و پرورش چند تا کشور عربی توی کتابوشو اسم خلیج عرب شونهادن . بابامو اگیت شاه وقتی ایشنید فورا دستور ایدا به سفارت که بهشون بگی اگه تا مدت 48 ساعت اسم بحر العرب به بحر فارس تغییر نکنت اول تمامی مناقشات با عرب هون تموم ابوت و از ترکیه که به دریای بحر افارس ابش سرازیر ابوتن ابندد اگیت بعد از ای خبر عرب هو فورا اسمش تغییر شدا و امروز متاسفانه بازم هم دعوای تکراری .


*****************************
حالا اریم سر بحث اصلی که ماوات بگیم تمامی متون کدیمی جفرافی جهان از نکشه هون هکاتایوس و بطلمیوس تا اثر جغرفیای جهانگردونون مسیحی و مسلمان شعبه ای بزرگ اکیانوس هند که بوتن از جنوب ایران به موازات بحر الحمر تا کلب دنیای قدیم پیش اریت.
که خلیج پارس یا دیریای فارس نامیده بودن.

از سده هون هفتم و هستم پیش مسلاد عالمان و از جمله آناکسی ماندر و هکاتوس و هرودوت اراتوستن و هیپارک و و و و وو خیلی زیادن که اسم دیریا و خلیج رو معرفی شوکردن
نومی که هستن دریای جنوب ایران تحت اسم و عناوینی چون : خلیج فارس، خلیج پارس، دریای فارس، بحرالفارس، بحر فارس، سینوس پرسیکوس،4 ماره پرسیکوس،5 گلف پرسیک،6 پرژن گلف (گالف)، 7 پرزشیر گلف، پرسیس8 یاپرسیکوس نوم گذاری شوکردن.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد