گپ و گویش بندرعباسی

زبُن بندری اَدست اَرفتن ....حالا سینگو دِگه خرچنگ اَبودن

گپ و گویش بندرعباسی

زبُن بندری اَدست اَرفتن ....حالا سینگو دِگه خرچنگ اَبودن

پـَـکـارَه



پکارَه :

مردم استان هرمزگان ، معمولاً غذائون تند و تیز دوست شهستن و فکر اکنم این طبع غذایی بیشته بخاطر آب و هوای خاص ایـ شهر بشت. هموطوری که اهالی مناطق سردسیر و شهروی خنک به طعموی شیرین علاقه شهستن بندری ون هم غذای تند دوست شهستن .

یکی از ای غذائون که بعنوان صبحانه یا چاشت مصرف ابوت پکاره ن که مه خودم شخصاً تیز تیز دوست امهستن .

طرز تهیه پکاره هم بی کسونی دوست شهستن یاد بگرن : http://vazeh.com/n-2103672.html


| مطلب از لیلا امیر شکاری

نظرات 5 + ارسال نظر
سید 1392/01/05 ساعت 02:02 ب.ظ http://bojnord1400.blogfa.com/

سلام سال نومبارک الهی تاقیامت زنده باشید

http://bojnord1400.blogfa.com/

نجف 1392/03/31 ساعت 07:30 ب.ظ

ممنونم از راهنماییتون

سلام
مه خودوم اهل بندروم.به شهروم هم افتخار اکنم. هر چند که بندری گپ زدن رو خوب بلد نهم.

مه عاشق پکارم.اتونم صبح و شب فقط پکاره بخاروم.ولی چیزون تیز دوست امنی.

به وب مه هم بیی.خوشحال ابوم خانم امیر شکاری عزیز.

راستی یادم ره بگم که خانم امیر شکاری همشهری مان.

ای بی ما افتخارن

... 1393/02/20 ساعت 07:31 ب.ظ

سلام به خاک جنوب . من شمالی هستم که در بندرعباس بزرگ شدم آخ نمی دونیدچقدر دلم هوای اون روزها رو کرده اون روزهای بچگی در جنوب

خاطرات شیرین بچگی... ما هم دلتنگ اون روزهاییم. مکان خاطرات مهم نیست، خود خاطرات مهمند. ممنون بابت نظرتون

5 1393/04/15 ساعت 06:39 ب.ظ

مه پکاره آتشی یعنی تیز تیز دوست ام هه الان که ام دی دلم وازه بو

بله، بله. دقیقا. پکاره باید آتش وَ پا بکنت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد